محل تبلیغات شما

نظریه‌ای است دربارهٔ رشد. ژان پیاژه به مطالعهٔ تواناییهای کودکان، که به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، و تعاملات آنان با محیط، علاقه‌مند شد. علت این علاقه تا حد زیادی، مشاهدهٔ رشد و رفتارهای فرزندان خودش بود. پیاژه بر این باور بود که در فرایند رشد، خود کودک شرکت کننده‌ای فعال است و دست روی دست نمی‌گذارد تا رشد بیولوژیک یا محرک‌های خارجی، کار خودشان را بکنند. او کودکان را دانشمندانی کنجکاو می‌دانست که به تحقیق و آزمایش دربارهٔ اشیای درون محیط دست می‌زنند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد. مثلاً، اگر گوش عروسک خود را بمکم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا اگر بشقابم را به سمت لبهٔ میز هل دهم، چه خواهد شد. نتیجهٔ این آزمایش‌ها، برای ساختن طرحواره‌ها به کار می‌رود.

مراحل رشد شناختی پیاژه:

نخستین شغل پیاژه:

نظریه رشد مرحله‌ای پیاژه:

پیاژه ,اتفاقی ,کار ,دربارهٔ ,محیط ,اشیای ,چه اتفاقی ,اتفاقی خواهد ,می‌زنند تا ,تا ببینند ,دست می‌زنند

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گروه علوم اجتماعی واقتصاد ناحیه دو یزد آقاخـان سفرنامه و جهانگردی